PC ve XBOX oyuncuları “sürekli ve sorunsuz bir şekilde değişebilen dinamik bir ekran yenileme hızı” sağlayan bir özellik olan Değişken Yenileme Hızı (VRR) adı verilen teknolojiye aşina olacaktır. Bu özellik bu hafta PS5 konsollarına gelecek.
Oyunlarınızda görsel gerçekliğine önem veriyorsanız, bunun göründüğünden çok daha önemli bir özellik olduğundan da haberiniz vardır. Konsolunuzu ve ekranınızı aynı yenileme hızıyla senkronize ederek, ikisi arasında kalite açısından daha az gecikme veya düşüş olması daha az olasıdır, bu da ekran yırtılması gibi sorunların azaltılabileceği ve hatta ortadan kaldırılabileceği anlamına gelir.
Sony’nin duyurusu eğer gözünüzün önüne çok şey getiremediyse size Nvidia’nın kendi G-Sync teknolojisi için hazırladığı bir videoyu göstermek isterim:
Teknik ayrıntılar kısmına gelecek olursak… Öncelikle, bu güncelleme daha geniş bir PS5 güncellemesinin parçası olarak bu hafta gelecek, ancak yalnızca HDMI 2.1 VRR uyumlu TV ve monitörlerde çalışacak, bu nedenle önce ekranınızın destekleyip desteklemediğini kontrol etmeniz gerekecek. İkincisi, bu güncellemeyi PS5 cihazınıza kurmak bu özellikten faydalanmanıza yetmeyecek; VRR’den yararlanmak için oyunların ayrı ayrı yamalanması gerekecek ve bu nedenle bu desteğin zamanlaması (ve nihai kullanılabilirliği) oyun stüdyolarına ve yayıncılara bağlı.
Sony, bugün “önümüzdeki haftalarda” yamalar alacak oyunları gösteren bir liste yayınladı:
- Astro’s Playroom
- Call of Duty: Vanguard
- Call of Duty: Black Ops Cold War
- Destiny 2
- Devil May Cry 5 Special Edition
- DIRT 5
- Godfall
- Marvel’s Spider-Man Remastered
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Resident Evil Village
- Tiny Tina’s Wonderlands
- Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
- Tribes of Midgard
0 Comments